perjantai 9. heinäkuuta 2010

Hamstrausta, jota en tiennyt olevankaan...

Hei! Minä olen Estetiina ja minulla on ongelma.

Kävin eilen illalla Ikeassa ostamassa olohuoneeseen laatikon lankojen säilyttämistä varten. On mielestäni fiksua hankkia kunnon laatikko, niin ne saa kaikki samaan paikkaan eikä pusseja ja nössyköitä ole siellätäällä. Ennen tätä mun lankoja on ollut sohvapöydän alla, muutamassa pussissa nurkassa, lastenhuoneen yläkaapissa ja ties vaikka missä. Ja tuntui, että ei mulla niitä nyt kovinkaan paljoa ole, mitä nyt vähän...


Laatikon sain koottua näppärästi ja nopsasti ja kyllä siitä tulikin ISO! Tai hyvän kokoinen, ajattelin.
Huomatkaa myös karvainen apulaiseni!



Sitten kaivoin kaikki lankajemmani esille, ja pusseja ja nössyköitä alkoikin löytyä lisää, lisää, lisää ja lisäää...Mä en ihan oikesti TAJUNNUT että mun lankavarasto on tässä kunnossa... Kaikki eivät MAHTUNEET tuohon laatikkoon! Kamalaa. Minä olen hamstrannut kilotolkulla lankaa!!!  Kaikkiaan varaston paino saattaa lähennellä 10 kiloa, ainakin.
   

Nössyköistä ja pussukoista löytyi bambua eri sävyissä, puuvillalankaa, mohairia, alpakkaa, merinoa, maissilankaa, Villoja sateenkaaren väreissä, käsittelyillä ja ilman, huopuvia lankoja, pätkävärjättyjä ja vaikka mitä... Ei taida tarvita tämän tytön mennä lankakaupan suuntaan vähään aikaan. Paitsi tietty, jos tarvitsee lankaa vaikka villapaitaa varten. Mulla kun sattuu olemaan kerä sitä ja toinen tätä...

Kun helteet loppuu, varmaan alkaa villat kiinnostaa taas enemmän. Täytyy tehdä järjestelmällinen suunnitelma lankavaraston pienentämiseksi. Ja sukulaiset saa TAAS mun tekemiä myssyjä, sukkia ja lapasia.

2 kommenttia:

-M kirjoitti...

ihan sika hieno loota!
Iskin silmäni tohon vaaleenpunanen/vihree/vaaleensininen/valkonen liuku(pätkä?) värjättyyn!! Ihanaa! mitä tämä on? Dropsia?

Estetiina kirjoitti...

Ihailemasi lanka on Järnbo garn- merkkistä. Väri 28016, erä 39535. Taisin ostaa 100g kerän kässämessuilta mutta oulunkylässäkin olen sitä tainnut nähdä? Tuo on tosiaan aikas ihkua ja löysin kerän tuolta arkistojen kätköistä… Mietin vaan, et tekiskö siitä jotain ihkua itselle vaiko kersoille?