torstai 21. lokakuuta 2010

Vaaleanpunaista...

Sain valmiiksi vaaleanpunaisen setin johon kuuluu yllätysyllätys pipo ja kaulaliina. Sopivat hyvin myös naamioitumistarkoituksen. Tässä asussa voisi käydä rosvoamassa muutamaan vaateliikkeen helsingin keskustassa.

 "Hei myyjä! Luovuttakaa mulle heti liikkeenne paparikasissa kaikkia vaatteitanne yhdet kappaleet koossa 36 tai mä alan kouristaa..."

Ei vaan, kävin kaupungilla ollessani katselemassa taas maailman ihaninta vaatekauppaa, jossa on mynnissä niin kauniita vaatteita, just sen tyylisiä mihin haluaisin pukeutua joka päivä. Ja siellä oli myös The Täydellinen Takki. Jos se päällä jäisi auton alle, niin kuolisi onnellisena ja kauniina. ohhoh. Ompas taas huonoa huumoria. Mutta suorakoon se mulle? Mä olen jäänyt auton alle keväällä. Lisäksi siellä kaupassa on kauniita huiveja, pipoja, lapsia, keeppejä ja vaikka mitä. Siis ihan kaikkea,  mitä nainen vaan voi haluta. Mutta onneksi mä osaan jonkin verran neuloa. Voi väkertää itse vähän samantyylisiä juttuja ja käyttää niitä onnellisena :) Ja kehitellä sitten vaikka kaikista vielä lastenversiot, niin ei tartte tyttöraukkojenkaan palella.

Ja tästä neulomistakin syntyy pian ongelma. Ylituotanto- ongelma. Minne mä tungen kaikki neuleet?



Vaaleanpunaisen setin pipo on sekoitus monesta eri piposta. vaukutteita on muutamastakin Novitan peruspiposta  ja TiiQ:n ihanasta Tähdellisestä.

Tähdellisen ohje löytyy täältä: http://tiiq.vuodatus.net/page/tahdellinen ja peruspipoja esim. novitalta, http://www.novita.fi/




Huivin on samaa sorttia kun edellinenkin neulomus, sekoitusta sieltä ja täältä ja vähän omastakin päästä. Yksi huivi, joka oli inspiksen lähteenä oli Springtime Bandit. http://www.kelbournewoolens.com/springtimebandit.html


Paavo nauttii. Parasta on, jos sen käätää selälleen ja muistaa masustakin rapsuttaa. Koiralla on maha tasan kahdesta syystä; siihen voi laittaa ruokaa, mieluiten yrjolänpuuroa ja sitä voi rapsuttaa. Siinä se. Helppoa, eikö totta?!

4 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Ihanaa vaaleanpunaista. Tuo huivikin on tosi nätti ja kuva aivan huippu. Terkkuja myös tuolle suloiselle koiralle. Olen koiraihminen, mutta ilman koiraa tällähetkellä.

Estetiina kirjoitti...

Sanna: Kyllä mua kieltämättä vähän kiinnostaisi tuo myyminen, mutta jotenkin sitä on niin älyttömän kriittinen omia tekeleitään kohtaan. Kun tää mun uudelleen syntynyt harrastuskin on jatkunut vasta reilun vuoden verran...

Ja saahan mulle tehdä tuonne sähköpostiin tilauksen jos haluaa ;D

Enkulin käsityöt: Kiitos :) Mä puolestani en ole koskaan ollut oikein koiraihminen mutta tilanne on muuttunut kun Paavo kirmasi meille muutama vuosi sitten. Nyt ajattelen, että olisi niin kivaa, jos meillä olisi taas koiranpentu. Ja olisi tuolle siitä pienestä ihanuudesta varmaan seuraakin.

(isomman tyttösen kanssa haaveillaan tyttöpennusta jonka nimi olisi Taikakukka Keiju. Nimi on siis 5- vuotiaan keksimä)

-M kirjoitti...

NeuleBileiden 1v synttärit tälläviikolla? Kuinka sulle sopisi? Saatan olla saiQlla koko viikon (selkä taas) et mulle sopii millon vaa!

Nzqu kirjoitti...

Kivan setin olet neulonut! Mulla on välillä vähän samanlaisia ongelmia; kaulahuivien ylituotantoa. Yleensä mun huivit on tehty suoraan jostain ohjeesta, joten en voi alkaa niitä myymäänkään - paitsi kirppiksellä hurjalla tappiolla.