perjantai 25. marraskuuta 2011

Saako tästä nauttia?


Nukuin yöni hyvin. En herännyt kertaakaan. Sitten herättelin lapsulaiset, jotka nousivat sängyistään suloisina, unenpöppöröisinä ja sylinkaipuisina. Hetki sylittelyä ja sitten aamuhommiin. Isommalle leipää, pienemmällä herkkua eli kaurapuuroa voisilmällä. Mulle kahvit :)

Koululainen lähti hyvillä mielin kouluun, pienempi jäi iloissaan leikkimään kuraammikkoon päikkärin pihalle ja oli kovin onnellinen kun sai laittaa pinkit kurahousut ja mansikkamarja- sadetakin päälle. Löydettiin vielä kaapista vaaleanpunainen, vettäpitävä hattu, joka kruunasi sadepäivän kauniin asukokonaisuuden. Jee!

Vedin kurakamppeet päälle itsellenikin ja käytiin koiran kanssa pitkällä, sateisella kävelyllä. Ei meitä säät haittaa. Kotiin, suihkuun ja lounaalle. Eilisiä jämiä, mutta kastikkeen maut oli tasaantuneet tosi maukkaiksi. Sitten isompi tyttönen soittaa- saanko jädä läheideen puistoon, siellä olis elokuvailtapäivä...

Ihanaa, mun vapaa aamupäivä jatkuu vielä hetken iltapäivän puolellakin. Mahtavaa! Puikot esiin ja  teho-osaston ekan tuotantokauden jaksot pyörimään. Nipsutinapsuti- ompas ihanaa! Mä olen niin kaivannut vähän omaa vapaahetkeä. En jaksa jsut nyt siivota, pyykätä ja järkätä. Nyt hemmotellaan minua! Jaksaa sitten taas olla ihana (ikäänkun mä jokus kuulisin olevani jotain sellaista, mutta voihan sitä mielikuvitella...) kun on vähän ladannut omia akkujaan.

tällaista juttua neulon nyt!


Harakkakin oli tullut säätä uhmaten istumaan vakkaripaikalleen.

Kun mulla nyt sattuu tänään olemaan hiukkasen tätä omaa aikaa, päättelin vielä omat villasukat  jotka on ollu nekin keken ties vaikka kuinka pitkään.


Sukkamalli on nimeltään Ninja ja sen on sukkakirjasta Knitted socks East and West jonka neulominen läpi on mun ikuisuusprojelti. Nämä on nyt vissiin neljännet sukat tuosta kirjasta.

Lankana käytin jotain merinoa, jota hamstrasin viimesyksynä lankakaupan tarjouslaarista. Puikot 2,5 mm eli melkoista tikuttelua tuo oli, mutta kannatti. Ei nämä mitkään kestävät saapassukat tosiaankaan ole, mutta sisällä näillä voi hipsutella ja varpaita ne lämmittävät tosi ihanasti!





Mukavaa marraskuista perjantaita!






Ei kommentteja: