tiistai 14. syyskuuta 2010

Terveisiä avaruudesta

Mun pieni, iso rimpulani piirsi mulle kuvan rakastuneesta pupusta ja nallesta. Avaruusolio on tullut tarkkailemaan maan tapahtumia ja tuo punainen on rakkaushiekkaa <3 Mielestäni tuo on aika liikuttava kuva.

Muuten tähän tiistaihin ei kuulu oikeastaan mitään muuta kun möllötystä. Lapset on päikkärissä ja olen yksin kotona. Ja huomenna sama homma :) Ihanaa katsella eilistä diiliä, jokda kahvia ja neuloa vaaleanpunaista villatakkia, joka on toista hihaa vaille valmis. Elämäni ensimmäinen aikuisen kokoinen pitsivillatakki! Tänä syksynä pitsivillatakit näyttää erityisen somilta. Varsinkin kun yhdistää sen jonkun hamosen kanssa. Tai kyllä housutkin käy. Myös ponchot on aikas kivoja. sellainenkin pitäisi neuloa...

 Mitä te muut neulotte tänä syksynä? Lähteekö teiltä lapasesta tämä hommien aloittaminen vai pystyttekö olemaan säntillisiä ja telemän ensin yhden alusta loppuun ja sitten vasta seuraava ? 

Tein jotain hyödyllistä; kävin prismassa kaupassa ja retkahdin. Lankakeriä tuli mukaan. Hyi mua.

Pipoja ja kauluri pitäisi tehdä. Löysin viikonloppuna kirpputorilta vaaleanpunaisen talvitakin. Osti pikavilkaisun perusteella "kun se on niin ihanan värinen" ja maksoi vaan muutaman hassun euron. kotiin tullessani lähempi tarkastelu osoitti sen untuvatakiksi, ja vieläpä ihan hyvälaatuiseksi sellaiseksi. Pyörittelen sen pesukoneessa tennareiden kanssa ja tuunaan takkia vähän. Jotain pukukorua rintapieleen olen ajatellut... Ja neulon niitä sävyyn sopivia asusteita ja voila! Mulla on  (toivottavasti) ihana ja lämmin takki talveksi. Laitan sitten kuvia tänne, kun olen saanut kaiken valmiiksi... mä olen tästä ihan innoissani.


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Homma todellakin lähtee lapasesta :D En millään malta tehdä yhtä työtä loppuun, jos löytyy joku toinen tekele, joka on (muka) "pakko saada".... Nytkin tekeillä on kauluri. Se piti saada puikoille äkkiä, ennen kuin koko kaulurihuuma menee ohi.

Siinä jäi parit sukat odottamaan sillä verukkeella, että onhan mulla vanhojakin sukkia.

Ja äitille tuleva thermal-liivi odottelee sillä verukkeella että kylmää on vielä pitkästi edessä, mutta tätä ei-vielä-niin-kovin-kylmää enää hetki. Ja kauluria pitää saada käyttää yhden tietyn takin kanssa. Ja sillä ei kylmässä tarkene. Piste. :D

Nzqu kirjoitti...

Tekisi kyllä mieli neuloa ja virkata kaikenlaista! Pikkumiehen sukat ovat edelleen kesken, enää muutama hassu sentti puuttuisi mutta - huivejahan ei voi koskaan olla liikaa? Sellainen pian taas valmistumassa. Ja pipoja olisi ihana tehdä... lisäksi haaveilen aloittavani Pikkumiehelle villahaalaria, joka tuskin kuitenkaan valmistuu ennen pakkasia.

Rasti seinään, mä en ole varmaan kuukauteen ostanut lankaa! (Muistaakseni...)

Anonyymi kirjoitti...

Onpas pikkuneiti jo taitava piirtäjä ! Ja mikä mielikuvitus...rakkaushiekkaa, awwww <3


-Henna-

Estetiina kirjoitti...

Heli: :)

Nzqu: Voi, naisella ei koskaan ole liikaa huiveja! Ne on sekä kauniita että käytännöllisiä, siksi pitää olla iso kasa...Vautsi, sulla on hyvä lankalakko päällä. Mä voisin viettää langattoman lokakuun :)

-Henna-: Juu, kyllä sillä mileikuvitusta riittää. Ja kysyttävää. eräänä pävänä mm. keskusteltiin laajasti brankkarin kanssa miten toimitaan erilaisissa jumiinjäämistilanteissa yms. Äitiä hävetti...