torstai 6. toukokuuta 2010

Ompelupuuhissa

Ihanaa! Ompelukärpänen on päässyt puraisemaan mua piiiiitkästä aikaa. Yli vuoden varmaan on ollut niin, että en ole ommellut mitään housunlahkeita kummosempaa. Mutta tämä kaikki lähti liikkeelle siitä ihanasta lastenvaatekirjasta. Jonka shoppailutukihenkilö rohkaisi mua ostamaan. No okei, olen mä ihaillut cupcake- tyylisiä lastenvaatteita jo ennen tätä ja miettiny, josko niitä ompelisi mut nyt mä olen pannut tuulemaan. Näillä vois perustaa vaikka oman vaatemerkin. Olisikohan se mun oma merkki vaikka Mudcake ?

Näistä toppeja?

Hame tai mekko?

...kankaita on paljon! Minultakaan ei ideat lopu ihan äkkiä :) Onneksi on pieniä tyttöjä, joilla on tarvetta kesävaatteille.

Valmiiksi olen saanut tähän mennessä yömekkoja tytöille. Oikein tuollaisia vanhan yöpaidan mallisia. Eilen löytyi vielä yksi tosi söpö vanhantyylinen vaaleansininen nalle puh- kangas, josta teen vielä yhden mekon. Näitä aina tarvitaan ja mallia voi varioida ihan oman mielikuvituksen rajoissa. Päässä muhii jo monta muunnelmaa...


2 kommenttia:

sanna kirjoitti...

varmasti ihana kun talosta löytyy tyttöjä:) tulis varmasti itselläkin tehtyä vähän väliä tyttömäisiä tyttöjen juttuja tyttömäisistä kankaista, mutta kun on poika.. pojalle voi tehdä joko sellaisia talonpoikais-tyyppisiä vanhahtavia pellava asuja tai sitten jotain gollegevaatetta..
oon yrittäny etsiä pojalle sopivia retrokankaita, mutta harvemmin sellaisia löytyy.. aina vain kukkia tai väreiltään tytöille sopivampia..
odotan innolla mitä muuta saat ommeltua tytöille:)

Estetiina kirjoitti...

Kiitos, Sanna kommenteista :) Olen käynyt blogissasi useasti ihastelemassa kivoja käsitöitäsi!

Poikien retrokankaita on tosiaan ihan älyttömän vaikea löytää! Yhdessä kirjassa näin ihania, autoja, vanhanmallisia lentsikoita ja jotain eläimiä oli kolmannessa kankaassa mutta livenä ne on jossain kiven alla.