sunnuntai 21. elokuuta 2011

Epäsymmetriaa


Kesän aikana olen alkanut neuloa myös leikkipuistossa. Kun kahta vilkasta kakaraa vahtiessa neuloo, ei malli voi olla hirveen pitsinen, tai ainakaan sellainen, joka vaatii jatkuvaa pikkutarkkaa laskemista. Onneksi ravelrystä löytyi tällainen :http://www.ravelry.com/patterns/library/stripe-study-shawl

Neuloin huivin vironvillasta. Keltaissta meni koko vyyhti, mutta tuota turkoosia on jäljellä vielä niin, että varmaan pipo ja kämmekkäät tulee. Ohjetta noudattelin aika kiltisti, mutta tuo huivi jäi mallihuivia pienemmäksi kun keltainen otti ja loppui.

Aika hyvän kokoinen siitä kuitenkin tuli.

Ja kaulan ympärille yltää vallan mainiosti. Olenko mä pessimisti tai jotain, mutta tänä kesänä olen neulonut muutamia aika isoja huiveja... Tai sitten mä vaan muistelen niitä viimetalven kylmiä viimoja. Ja sitä, kun reissulla sairastuin ja ihan oikesti ajattelin, että mä antaisin melkein kaiken mitä mulla on, jos vaan saisin villasukat ja huivin.

Tänään käytiin myös Ipanapan keikalla. Lapsukaiset oli ihan tohkeissaan, varsinki kun ylläriesiintyjänä oli Hevisaurus. Parempaa ei ehkä voi olla.

Mukavaa viikkoa- huolehtikaa toisistanne!






6 kommenttia:

-M kirjoitti...

Tarviiko ton olla viä isompi? Mun huivista tulee paljon pienempi...ainakin tästä ekasta xD Toi on iiiiihana! Meil on melkee samat väritkin ;)

Estetiina kirjoitti...

Ohjeessa oli korostevärisiä raitakerroksia 11 (muistaakseni) kun tuossa huivissa on 7. Hyvän kokoinen tuo silti on :)

Nyt on puikoilla myös samalta suunnittelijalta Different Lines. Se on ruskea-pinkki -oike karkkipäivähuivi!

AlleyCat kirjoitti...

Pirteä kiva huivi. Niitä ei varmaan voi koskaan olla liikaa. Ja parempi iso kuin liian pieni :)

enkulin käsityöt kirjoitti...

Onpa hyvä ja pirtsakka huivi.

-M kirjoitti...

ps. miten sulla menee toi lyhyempi puoli noin tasasesti? Mulla tulee sille puolelle aina max. 4 kerrosta..ja lankakin on jo loppumaisillaan ounou.

Estetiina kirjoitti...

CherryKirche:Kiitti. Mitä luulet, näyttääkö tyhmältä jos tuollaisen huvin kanssa laittaisi turkoosin pipon?

Enkulin käsityöt: Kiitti. Josko tuo piristäisi kun on jo viikon satanut viistoräntää? :)

-M: Ekoilla kerroksilla on mullakin se 4 välikerrosta lyhyemmällä puolella ja ne lisääntyy aina kahdella kerroksella kun uusi raita tulee. Laitanko vaikka kuvaa? Tää selvitys on aika huono näin.. :/