perjantai 29. lokakuuta 2010

Kuulumisia kipulasta, valitusta ja kirputtelua

Aih ja voih! Kyllä kipeä selkä ihmisellä voi olla kamala! Tavallisesti ei tule ajatelleeksikaan, mihin kaikkeen selkää tarvitseekaan ja kuinka kivaa on, kun esimerkikisi jalat líikkuu normaalisti. Kunhan mä tästä vaivasta eroon pääsen....

Harmistus 1.

Meillä on kylppärissä kylpyamme. Siis sellainen vanhanmallinen kylpyamme, jossa on  suihku. Koska jalka ei oikein nouse, en pääse könyämään kylpyammeeseen suihkuun. Myöskään huisten pesu esimerkiksi lavuaarilla tai kylpyammeen päällä ei onnistu, sillä kun päätä taivuttaa tarpeeksi eteen taikka taaksepäin on kipu selässä ihan SAIRAS. Ratkaisu: Odotellaan selän paramenista likaisella tukalla. Toisaalta, olen kuullut että esimerkiksi Gwyneth Paltrow joka on mun mielestä tosi kaunis ei pese hiuksiaan lainkaan. Ehkä minustakin tulee lopulta yhtä kaunis? Vai tuleeko mulle likarastat ja mä alan näyttää metsässä asuvalta hypersupervaihtoehtohörhöltä? Vai paranenko sen verran tässä lähipäivinä, että pääsen hiustenpesulle? Ja sitäpaitsi, mä en usko, etteikö Gweyneth muka pesisi hiuksiaan. Pakko sen on. Se on niin sairaan kaunis.

Harmistus 2.

Kävin työpaikalla viemässä sairaslomalapun. Menin bussilla, joka mennä nytkytti nykiikö ne normaalistikin noin paljon määränpäähän ja jo silloin olin ihan sairaan kipee. Pakko mennä, sillä tunnollinen työntekijä palauttaa lappunsa hyvissä ajoin. No, kipu kirkastaa, ajattelin ja jatkoin matkaani. Pääsin työmaalle jossa aloin etsiä kirjekuorta, jonne olisin laittanut lappuseni ennenkun vien sen pomon pöydälle. No, onneksi sain neuvoksi, että siellähän niitä alalaatikossa on! Kivaa. Pyysin sitten, että josko paikankertoja olisi ystävällisesti voinut antaa mulle sen kirjekuoren, kun mun on vähän hankala liikkua... EN voi. Mun täytyy nyt mennä tonne. Vastasi hän. No joo...ei ollu hengenhätää missään, mutta jos on päättänyt jonnekin mennä, on viisaampi mennä eikä turkia mutkia tehdä matkalla... Kyykkyyn ja tippa linssissä ylös. Kerrankos sitä....

Harmistus 3.

Minut on kutsuttu huomenna illalla aikuisten kekkereihin. Siis minut. Aikuisten kekkereihin. Ilman kakaroita. Mutta en melko varmasti pääse sinne. Ihan kivoja nuo lapset on, mutta olen ollut niiden kanssa taas vähän turhan monta iltaa yksin täällä kotosalla. Olis kiva mennä. Sit taas noiden yrttien kanssa ei voi sihijuomaa ottaa kun menee muuten vintti liian pimeeksi ja mä vaan kuuntelisin muiden humalaisia juttuja mehukattia kitaten. Olisko se sit muka kivaa?

                                               *                              *                               *

Hyvää täässä päivässä on, että sain eilen laitettua kirppispöydät valmiiksi ja kun tänään aamulla kävin siellä katsomassa, huomasin ilokseni, että ensimmäisen myyntitunnin aikana mun pöydältä oli hävinnyt jo vaatteita. Jippii! Näyttää siltä, että ainakin osa niistä menee kaupaksi :) Ja kassalla oli kovin tyytyväisen näköinen nuori nainen, jolla oli kainalossa mun vanha takki, mekko ja kengät. Mukavaa!

                                                 Ennen jäkkäilyä  pöydät näytti tältä:



...eli ihan peuspöydiltä. Mutta laittelin ne sitten niin kivasti kun osasin ja huomenna tai sunnuntaina viimeistään menen niitä uudelleen pöyhimään ja täyttelemään. Olisihan hienoa, jos pääsisin suurimmasta osasta kampetta eroon ja joku toinen saisi niistä hyvän mielen itselleen :)

Ja sitten pikkusisar kävi kylässä. Kahvi ja mutakakku maistuu aina!

Kyllä tämä tästä....


3 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Voi miten kipeä olet. Istuminen kipeällä selällä on kaikkein kamalinta. Toivotan paranemista - muista levätä.

Nzqu kirjoitti...

Kuulostaa kurjalta. :( Toivottavasti maltat ja saat levätä, että saat selkäsi kuntoon!

Estetiina kirjoitti...

Kiitos teille moelmmille kun olette jaksaneet marmatustani kommentoida. Mä päätin, että kirjoitan tänne vaam kivoja jutuja, mutta nyt on tälläinen poikkeama linjassa. Palaan pikinmiten entiseen tyyliini... :)